Ważna witamina

0
24

Witamina B2 zwana też ryboflawiną odgrywa ważną rolę w naszym organizmie. Wiele osób nie zdaje sobie jednak z tego sprawy, lekceważąc potrzeby organizmu w tym zakresie i nie przyjmują w żaden sposób tejże witaminy w diecie co może skutkować problemami ze zdrowiem. W tym artykule omówimy jak ważna jest witamina B2 i jej rola w organizmie. Zapraszamy do zapoznania się z artykułem i poznania szczegółów z dobrodziejstw zażywania tejże witaminy oraz poznania w jakich produktach naturalnie występuje.

Ryboflawina to witamina niezbędna do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego człowieka zarówno obwodowego jak i wewnętrznego. Pełni też ważne funkcje jako wzmacniacz układu odpornościowego. We współpracy z witaminą A, witamina B2 odpowiada też za dobry stan i przepustowość błon śluzowych w tym tej najważniejszej śluzówki układu pokarmowego odpowiadającego między innymi za trawienie.
Wielu pyta jak wykryć u siebie braki ryboflawiny czyli witaminy B2. Nie jest to wbrew pozorom trudne – wystarczy zwrócić uwagę na kilka czynników. Przede wszystkim, ze zwiększonym zapotrzebowaniem na witaminę B2 mamy do czynienia w trakcie ciąży, intensywnego wzrostu, laktacji oraz w warunkach bardzo ciężkiego wysiłku fizycznego bądź stresu. Na braki witaminy B2 mogą więc narzekać takie profesje jak sportowcy, robotnicy fizyczni, osoby przeżywające stresujący okres w życiu bądź przejawiające określone symptomy braku witaminy B2. Jakie to symptomy? Przede wszystkim o braku ryboflawiny mówią nam zmiany zapalne na ustach i języku połączone z osłabieniem organizmu w sensie ogólnym. Dodatkowo czynnikami mogącymi zwiastować niski poziom witaminy B2 w organizmie są zajady i pękanie warg, wypadanie włosów, zmiany w narządzie wzroku i układzie nerwowym, migreny i bóle głowy bądź w skrajnych przypadkach bezsenność i depresje. U kobiet niedobór tej witaminy skutkuje często pękaniem warg sromowych bądź infekcjami pochwy mogącymi powodować uciążliwość we współżyciu intymnym z partnerem. Niekiedy rozpoczynające się w wyniku braku witamin infekcje mogą przenosić się też na partnera co stanowi zagrożenie dla obojga współżyjących.

Sposobem na uzupełnienie witaminy B2 w organizmie jest oczywiście przyjmowanie jej w tabletkach. Jednak jest to opcja nie zawsze zdrowa bowiem, niektórzy cierpiący na choroby żołądka czy wątroby nie mogą sobie pozwolić na ciągłe przyjmowanie tabletek. Powinno się więc poszukiwać ryboflawiny w naturalnych postaciach. A występuje ona w wielu popularnych produktach spożywczych. Przede wszystkim dobrym źródłem uzupełnienia ryboflawiny są mięsa i wędliny wieprzowe. Ponadto w sporej ilości witaminę tę można znaleźć w wątróbce, suchych nasionach roślin strączkowych oraz ziemniakach. Bogatym źródłem ryboflawiny są też mleko i produkty mleczne pod postaciami serów, jogurtów czy kefirów. Sporą ilość witaminy B2 zawierają też jaja kurze, które są szczególnie polecane dla wegetarian, którzy nie jedząc mięsa właśnie w jajach mogą znaleźć uzupełnienie panujących w organizmie niedoborów składnikowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here